Wednesday, 16 November 2011

Sadis: Ayam Yang Membunuh Tuannya Kerana Dipaksa Bersabung

Seekor ayam sabung 'membalas dendam' pada tuannya kerana sering memaksanya bertarung di arena sabung ayam. Pemilik telah pun mati di kaki si ayam.

Diberitakan dari laman Daily Mail, ayam sabung tersebut menyerang tuannya, Singrai Soren dengan cara menyabetkan pisau taji yang terpasang di kaki. Kejadian ini berlangsung ketika ayam itu dipaksa bertarung di arena. Ayam itu segera memberontak sehingga pisau taji itu mengenai leher Soren. Soren pun tersembam bermandikan darah.

Salah seorang teman Soren bernama Dasai mengatakan ayam sabung yang melakukan pembunuhan itu selama ini sudah sering mencuba untuk lari dari arena sabung ayam. 'Tetapi Soren terus memaksa ayamnya bertarung,' katanya.

Dasai merasakan disebabkan tindakan Soren itulah yang kemudian membuat ayam naik berang lalu menyerang Soren.

Pada kebiasaannya ayam sabung akan diberi waktu istirehat, setidaknya satu jam sebelum bertarung lagi dengan lawan yang lain.

"Tapi Soren ingin ayamnya kembali lagi ke gelanggang dalam beberapa minit dari pertarungan pertama. Ayam itu seperti naik minyak."

Setelah kejadian itu, kes ini dilaporkan ke pihak polis. Pihak polis India telah mengejar ayam tersebut untuk dibunuh kerana takut kejadian sama akan berulang. Namun mereka tidak terlalu yakin boleh menjumpainya.

Pihak polis kemudian mengingatkan penduduk agar berwaspada pada ayam 'pembunuh' yang berbulu hitam dan merah itu.

Sejumlah penduduk di Desa Mohanpur, Bengal Barat, selama ini memang sangat dikenali suka berjudi laga ayam. Untuk menaikkan semangat, mereka memasang pisau taji di kaki ayam sabung. Ayam-ayam lalu dipaksa bertarung dengan senjata tambahannya itu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...