Friday, 11 November 2011

Biar Betul? Awek Cun Ini Seorang Pengemis?









Seorang gadis yang cantik bernama Loli dari Beijing yang menjadi miskin dan terpaksa menjadi pengemis selepas keluarganya tak mampu bayar hutang keliling pinggan yang mencecah 100,000 yuan kepada lintah darat.
Tambah menyedihkan lagi kerana Loli terpaksa menjual tubuh membayar balik duit itu. Kisah ini telah dilaporkan oleh seorang pemberita yang tidak sengaja terjumpa dengan Loli semasa balik dari kedai buku di tepi jalan mengemis. Tetapi yang mengejutkan pemberita tersebut adalah betapa cantiknya Lilo dan yang paling pelik dia memakai jaket Adidas dan Contact lens pula.
Dalam hati pemberita itu terus menyangka yang Lilo ini adalah palsu. Jadi dia ikut si Lilo ini ke rumahnya yang terletak di tempat pembuangan sampah. Dengan serta merta cerita ini menjadi popular di China dan menjadi perhatian semua orang China.
Sebenarnya Lilo ini adalah Han Biyao pernah bekerja sebagai pelayan restoran. Untuk meneruskan pengajiannya dan membiayai perubatan ibunya, dia terpaksa mengemis di tepi jalan sebab duit kerja pelayan tidak cukup untuk membiayai segalanya.
Tetapi kisah sedih Han Biyao ini agak diragui kerana disyaki mencari modal untuk popular. Ini kerana beberapa gambar Biyao tengah bergambar di dalam sebuah kereta mewah dan tinggal di hotel. Banyak juga menyatakan dia adalah seorang pelacur. Di mana kebenarannya kami pun tak pasti.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...