Friday, 18 November 2011

Lelaki Sanggup Mencuri Untuk Mengubati Kekasihnya Yang Menghidap Kanser

Demi kebahagiaan kekasih apapun dilakukan untuk cinta sejati mereka

Namun tahukan Anda, apa yang dilakukan seorang lelaki yang bernama Mezi 42 tahun ini mencarikan duit untuk mengubat kekasihnya 37 tahun yang terkena kanser sudah parah . Harapan untuk kekasihnya hidup sudah sangat tipis, bahkan doktor yang merawatnya juga menjangkakan kekasih tidak hidup lama.


Namun malang kisah romeo ini, kerana dia mencurinya menyebabkan dia tertangkap hingga membuat dirinya hidup dalam penjara Jiaonan di Daerah Henan China . Ada satu permintaan terakhir dari sang kekasih sebelum dirinya pergi untuk selama-lamanya, iaitu boleh menikah dan menggunakan gaun pengantin sebelum dia meninggal kerana sakit yang dideritainya .

Ketika mereka berkahwin

Tebal dan tingginya dinding penjara, serta kukuhnya jeriji besi tahanan bukanlah halangan untuk cinta sejati mereka, mereka berduapun akhirnya melakukan pernikahan sederhana di dalam penjara 12 November lalu, dengan gaun impian yang didambakan sang kekasih tersebut, dengan wajah berseri keduanya melangsungkan perkahwinan mereka.

Orang ramai terharu melihat keadaan mereka, dengan sabar dan penuh cinta kasih si lelaki mendukung kekasihnya yang sudah tak begitu berdaya ini. Kekuatan cinta agaknya boleh menghapus rasa sakit yang dirasakan sang kekasih kerana kebahagiaan bisa bersanding dengan cinta sejatinya walau dia tahu tak berapa lama lagi mereka dapat bersama di dunia ini, karena dia percaya cinta mereka tetap abadi selamanya


Sumber: http://ruanghati.com/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...