Tuesday, 15 November 2011

Pelajar Dipaksa Mengahwini Ayah Tiri Yang Merogolnya

Pelajar ini mengaku telah disetubuhi oleh ayah tirinya hingga hamil empat bulan. Ibu kandung pelajar ini hanya mendiamkan diri malah menyarankan agar suaminya menikahi pelajar tersebut (anaknya) dan menceraikan dirinya.

“Itulah kau ni. Mengapa pulak dilapor. Kan malu sama guru dan kawan-kawan kau,” Pekik ibu kandung pelajar yang hanya yang duduk disofa. Pelajar tersebut hanya diam saja dan menangis.

Pelajar yang hanya dikenali T (15), warga Jl Ki Balqi, Palembang, Sumatera Selatan mengaku disetubuhi oleh ayah tirinya, Muhammad Rasman (50), hingga hamil empat bulan.
Ketika ditanya wartawan, ibu kandung T, Nurlela menafikan kalau anaknya itu diperkosa.
“Dia itu melakukannya suka sama suka. Aku juga tak tahu macamana ceritanya. Dia tak cakap dia diancam dengan pisau. Mengapa kau tak cakap kalau diancam,” ujarnya kembali kepada T yang semakin beruraian air mata.
Entah apa yang difikirkan oleh Nurlela, dia pernah meminta agar suaminya menikahi T dan menceraikan dirinya.
“Aku sudah pernah ke rumah neneknya di Jalur Banyuasin, kalau dia dihamili oleh laki aku dan mereka akan dikahwinkan, tapi neneknya tak mahu. Aku juga bingung. Kalau dia melahirkan harus ada bapaknya. Kalau tak ada kan berarti anak haram,” jelasnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...