Tuesday, 6 December 2011

Inilah Kambing Pokok Yang Terkenal Di Morocco

Pelik!, Kambing Pokok Di Morocco!

Sebelum anda membuat apa-apa kesimpulan tentang gambar diatas,  gambar ini sememangnya realiti dan bukannya di reka atau “superimpose” di dalam Photoshop. Peliknya, kambing aneh ini ini benar-benar memanjat pokok Argan di Morocco untuk mencari makanan, yang jarang ditemui di rantau ini. Kambing-kambing ini sudah biasa memanjat pokok malah mampu menyesuaikan diri untuk berjalan di atas pokok. 


Pastinya sukar untuk membayangkan  ia adalah salah satu haiwan yang berkuku “hoof”. Yang lagi pelik najis kambing mengandungi biji-biji benih yang mereka makan digunakan oleh penduduk tempatan untuk dikisar dan dijadikan minyak. Yang lebih membimbangkan, minyak ini kemudiannya diperoses untuk 
menghasilkan beberapa kegunaan termasuk kuliner dan kosmetik. Anda mungkin menolak versi produk-produkyang dijual oleh petani tempatan ini. Untuk setiap botol berisi 1 / 4 liter minyak hadaman kambing ini anda boleh dapat dengan membayar dari 15 hingga 50 dolar

Dikenali sebagai pemandu arah mahir dengan keadaan bergunung-ganang, mungkin ia bukan satu kejutan selepas anda semua mengetahui kambing boleh memanjat untuk sampai ke dahan yang curam dan sempit pada pokok yang sememangnya berbahaya. Masih tidak percaya bagaimana kambing memanjat pohon sehingga ketinggian 30 kaki?

Perhatikan bahawa bukan memanjat berhati-hati seseorang itu mungkin menjangkakan kambing berani hanya melompat dari satu kelompok dahan kepada yang lain untuk mencari makanan. Di tengah-tengah video anda juga boleh melihat kambing turun ke bawah cerun pokok yang hampir tegak sebelum melompat ringan ke tanah di bawah dan diikuti lama selepas oleh lain yang hanyamelompat dari satu tempat dahan yang lebih tinggi untuk mendarat ke tanah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...