Tuesday, 13 December 2011

Pelacur Umur 50 Tahun Dapat 1.75 Juta

Seorang pelacur yang sudah berusia 50 tahun bernama Dawn Dunbar muncul di depan pengadilan Reading Crown Court, Inggris, setelah terungkap jika boss perusahaan mainan ternama Toys R Us menggunakan wang perusahaan untuk membayarnya. 
 
Dawn Dunbar
Dilapor The Sun, Rabu (14/9/2011), hakim di Reading Crown Court bernama Stephen John menanyakan Dunbar mengapa ia meminta imbalan wang untuk seks kepada Direktur Toys R Us Paul Hopes. Namun ia mengatakan jika bukan dirinya yang menetapkan harga melainkan Hopes.

Pengadilan ini menghadirkan Dunbar sebagai saksi atas kes penggunaan wang perusahaan sebanyak 3,7 juta poundsterling yang sebhaagian digunakan untuk membayar pelacur. Bahkan, Dunbar dikhabarkan menerima 1,75 juta dollar poundsterling sebagai bayaran setelah Hopes yang berusia 59 tahun itu ketagihan mengenakan khidmat pelacur untuk pemuas hasrat birahinya.

Kebanyakan wang itu berada dalam bentuk barang seperti kerata antara lain Lexus GS300,Toyota Landcruiser, dan Lexus RS400h 4x4, yang diberikan Hopes kepada Dunbar sebagai hadiah. Hopes juga memberikan Bentley Continental setelah Dunbar mengatakan kepada Hopes jika setiap perempuan ingin Bentley.

"Saya adalah simpanannya dan dalam beberapa hal saya perlu katakan bahawa ia akan memanggil saya simpanan jika ia ingin saya memukulinya, menlibasnya, dan memperlakukan dirinya sangat buruk," kata Dunbar. Kejahatan ini baru terungkap setelah tetangga Dunbar melihat gaya hidup Dunbar yang sangat extravaganza. Ia mengaku jika dirinya tak tahu Hopes mengambil wang perusahaan kerana selalu diberitahu jika wang itu hasil penjualan saham.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...