Saturday, 3 December 2011

Wanita Mengandungkan Ular Di Dalam Perut Selama 7 Bulan

Di usia separuh umur, Rasheedan Bibi, merasa tak mungkin lagi dapat mengandung anak. Ketika merasakan perutnya membuncit seperti wanita hamil, dia tentu menyangka dirinya tengah mengandung bayi. 

Selang tujuh bulan kemudian, perutnya makin membesar. Tapi, dia makin merasa sakit apabila perutnya kian membuncit. Merasa ada kejanggalan pada kehamilannya, Bibi pun cemas.
Warga Chora Saggar, Pakistan, ini akhirnya memutuskan untuk memeriksa kandungannya ke hospital yang terdekat – walaupun-dia hidup dililit kemiskinan. Doktor yang merawatnya lalu memutuskan untuk melakukan imbasan ultrasound.

Dan … astagfirullah!

Bukan silap mata bukan sihir, hasil ultrasound menunjukkan bahawa selama tujuh bulan dia membesarkan seekor ular di dalam perutnya.

Dipercayai, kejadian aneh bin ajaib ini bermula dari air yang dia minum. Ketika itu, Bibi meminum air melalui kendi di rumahnya. Dia menduga, ketika itu terdapat benih ular di dalam air yang lalu menyusup masuk ke perutnya ketika dia meneguk air.


Keanehan sudah terasa dua bulan selepas itu. Bibi mula merasakan sakit pada perutnya yang mula membesar. Nafsu makannya pun melonjak. Dia bahkan sanggup menghabiskan 14 potong roti dalam sehari.

Untuk mengeluarkan ular dari dalam tubuhnya, doktor minta dia untuk dibedah. Miskin tak mempunyai wang, Bibi pun meminta pertolongan Perdana Menteri Pakistan, Punjab CM.
Mujur, kerajaan Pakistan mengabulkan permintaannya dan ular yang kini bersaiz besar itu pun berjaya dikeluarkan dari perut perempuan malang itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...