Friday, 17 February 2012

7 Jiran Selalu Bergaduh Semakin Akrab Setelah Lahirkan Anak Berturutan

SOUTH WALES – Ada yang unik dari tujuh orang ibu yang berjiran di Jalan Miskin, Pontypridd, South Wales. Kerana ketujuh ibu ini melahirkan anak secara berturutan selama tujuh minggu tujuh minggu.

 Pada awalnya mereka tidak mengetahui bahawa akan melahirkan bayi-bayi mereka secara berturutan seperti ini, kerana sebelumnya mereka tidak akrab satu sama lainnya.

 “Awalnya kita tidak mengenal baik satu sama lain, kerana ada 30 rumah di sepanjang jalan ini. Namun, kelahiran bayi-bayi kami ini sangat menarik,” ujar Nia Edwards, ibu dari sepasang bayi kembar, Mali dan Elen yang lahir pada 10 April 2010.

 Nia Edwards adalah yang pertama melahirkan di antara tujuh ibu rumah tangga itu, kemudian disusul secara berurutan oleh Karen Hulse ibu dari bayi Catrin, Kirsty Davies ibu bayi Macsem, Jane Prentice-Jenkins ibu bayi Brook, Sharron Bateman ibu bayi Poppy, Jo Morgan ibu bayi Ava and Angela Fomison ibu dari bayi Harriet, demikian lapor Dailymail, Rabu (27/4/2011).

 “Kini kami menjadi sangat akrab, setiap satu minggu sekali kami selalu berkumpul dan mengajak bayi-bayi kami. Kami bahkan merancang akan menyekolahkan mereka nanti di satu sekolah yang sama dan pada satu kelas yang sama,” ujar Nia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...