Friday, 29 March 2013

Cara Menaip Dengan Pantas Dan Laju Dalam Masa 14 Hari


Menurut sejarah dunia, terdapat 5 orang yang terkenal sebagai penaip yang terpantas pada zaman masing-masing. Dan mereka adalah:-
1. Cortez W. Peter Jr - 1943 - Dengan kelajuan menaip 297 pps (patah perkataan seminit).


 

2. Stella Pajunas - 1964 - Dengan kelajuan menaip 216 pps.

 

3. Barbara Blackburn - 1985 - Dengan kelajuan 212 pps (Beliau telah direkodkan ke dalam The Guinness Book Of World Records" edisi ke-23).

 

4. Cortez W. Peter Sr - 1942 - Dengan kelajuan menaip 180 pps.

 

5. Frank Edward McGurrin - 1878 - Dengan kelajuan menaip 125 pps (Beliau adalah orang pertama yang mempopularkan "Teknik Touch Typing" iaitu teknik menaip menggunakan deria sentuhan).

 

Satu-satunya cara sebenar untuk mampu menjadi seorang penaip yang pantas adalah dengan menguasai teknik yang dinamakan sebagai Teknik Touch Typing. Melalui teknik ini, seseorang akan diajar untuk menjadi penaip pantas dengan penumpuan diberikan terhadap deria sentuhan (pada jari-jari), dan bukannya deria penglihatan (pada mata).

Mahukah anda menjadi salah seorang daripada penaip yang terpantas? Atau sekurang-kurangnya menjadi penaip yang cukup pantas untuk melakukan tugas-tugas pejabat anda?

Jika ya! Ini adalah satu-satunya peluang yang anda ada, dan mungkin anda tidak akan menemuinya di mana-mana pun selepas ini.

Cepat! Miliki Pakej Menaip Pantas Sekarang!
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...